برای  آنکه بدانید چگونه از دیوار لاستیک دست دوم بخرید قدم به قدم با راهنمای ما پیش بروید:

۱- لاستیک را خوب وارسی کنید. اگر نشانه‌ای از ترک‌های عمیق، پیدا شدن کلاف داخل لاستیک یا برآمدگی‌های عجیب و غریب می‌بینید، بیخیال آن لاستیک شوید.


دو تصویر از وجود ترک بر لاستیک:


 


دو تصویر از باد کردن بخشی از لاستیک:



دو تصویر از نمایان شدن کلاف داخل لاستیک:



۲- کل لاستیک را بچرخانید و یادتان باشد که شکل عاج لاستیک در هر دو سمت به یک شکل باشد. تقارن در الگوی عاج‌ها (حتی اگر عاج‌ها زیاد برجسته نباشد و ساییدگی داشته باشد) برای عملکرد بهتر ماشین و فرمان بسیار ضروری است. بعضی از لاستیک‌ها از یک سمت (سمت بیرونی) کاملا سالم، و از سمت دیگر (سمت داخلی) ساییده می‌شوند. این مورد در لاستیک‌های جلو بیشتر اتفاق می‌افتد. در تصویر زیر می‌توانید نمونه‌ای از این اتفاق را مشاهده کنید:



 

۳- آزمایشی در کشور آمریکا داریم به نام آزمایش «پنی». در این آزمایش سکه‌ای را در عاج لاستیک فرو می‌کنند تا کیفیت لاستیک آن را بسنجند.



ما می‌توانیم این کار را با سکه‌های ۵۰ تومانی جدید انجام بدهیم. یک سکه‌ی ۵۰ تومانی را از طرفی که عکس آرامگاه سعدی بر آن است، از سمت گنبد در درون عاج‌ها فرو کنید. اگر تمام مقبره‌ی سعدی را به طور کامل می‌بینید بیخیال آن لاستیک شوید، زیرا که عاج‌هایش از بین رفته است.


 

این لاستیک مناسب است:



اما این یکی به درد نمی‌خورد (تمام مقبره دیده می‌شود):



۴- تاریخ تولید لاستیک‌ها را چک کنید. بعضی از لاستیک‌ها که بسیار نو اما ارزان‌اند، ممکن است تاریخ مصرفشان گذشته باشد و این اتفاق منجر به خطرات و هزینه‌های زیادی برای شما خواهد شد. عمر مفید یک لاستیک را ۶ سال در نظر می‌گیرند و لاستیک‌هایی که بیشتر از این مقدار عمر دارند مفید نیستند. بر روی لاستیک‌ها یک عدد ۴ رقمی نوشته شده است که دو رقم اول اشاره به هفته و دو رقم آخر اشاره به سال  تولید دارد. مثلاً اگر دیدید که روی لاستیک نوشته شده: 2514 این به آن معناست که لاستیک در هفته‌ی بیست و پنجم سال ۲۰۱۴ ساخته شده است.


 

۵- سعی کنید یک ست دو تایی یا چهارتایی از لاستیک بخرید و برای استفاده زیر ماشین از لاستیک تک استفاده نکنید. لاستیک تک بیشتر برای زاپاس به کار می‌آید.