بسیاری از دارندگانِ خودرو پس از آنکه عمر ماشینشان از حد خاصی گذشت و کیلومتر شمارِ ماشین مسافتِ 100 هزار کیلومتر را اعلام کرد، از فروش ماشینشان با قیمتی که مناسب می‌دانند نا امید می‌شوند.

اما برای فروش منصفانه‌ی خودروی خود با مسافت زیاد چه باید بکنید؟

·         قبل از هر چیز صادق باشید، یا ساده‌تر بگوییم: دروغ نگویید.

·         یادتان باشد هر کارخانه‌ای که ماشینی می‌سازد، مسافتی را به عنوان حداکثر «عمر مفید» آن خودرو معرفی می‌کند. اگر خودرویتان به آن میزان نرسیده است، روی این مورد مانور بدهید و بگویید با آنکه ماشینتان مسافت قابل توجهی را طی کرده، اما هنوز از عمر خودرو زمان زیادی باقیست.

·          ویژگی‌ها جذاب خودرویتان را که برایش وقت و هزینه صرف کرده‌اید به خریدار بگویید: لاستیک‌های نو؟ سیستم صوتی مناسب؟ تعمیرات نو با فاکتور؟ سرویس منظم؟ همه‌ی اینها می‌تواند به "تو دِل برو" شدنِ خودروی شما کمک کند.

·         درست است که ماشینتان از لحاظ مسافت طی شده کمی غیرجذاب است، اما نکات جذاب را نیز دست کم نگیرید. ظاهر مناسب و تمیز یکی از مهم‌ترین موارد است. بیرون و داخل ماشین را در بهترین حالت ارائه کنید. اینکار هم باعث توجه بازدیدکنندگان می‌شود، هم نشان می‌دهد که شما به ماشیتان رسیدگی کرده‌اید.

·         مواردی را که باعث می‌شود خودروی شما از لحاظ اقتصادی به صرفه باشد، به خریداران حتماً گوشزد کنید. مالیات کمتر، تخفیف بیمه، عدم کاهش قیمت و عواملی از این دست.

·          به دیوار سری بزنید.