آدم‌ها از تنوع لذت می‌برند. ماشین هم یکی از وسایلی‌ست که خیلی‌ها با عوض کردنش به زندگی خود رنگ تازه می‌دهند. 

پس رک و راست! یکی از مهمترین عوامل فروش خودرو همین تکراری شدن است. اگر از ماشین‌تان خسته شده‌اید، یا دوست دارید مدل‌های دیگر را امتحان کنید، آن را در دیوار بفروشید!

اما غیر از تکراری شدن، چیزهای دیگری هم هستند که می‌توانند در تصمیم‌گیری شما برای فروش ماشین نقش داشته باشند باشند. با خودتان صادق باشید! آیا می‌توانید ماشین‌تان را نگه دارید؟ هزینه‌ها، تعمیرات، نوعِ سواری، راحتی، اندازه و مصرف ماشین اگر به قول امروزی‌ها «روی مختان رفته»، به فروش اتوموبیل‌تان فکر کنید.

به خصوص از لحاظ اقتصادی حواستان جمع باشد! در شرایطی که هزینه‌های ماشین‌تان شما را دچار مشکل کرده است، دست به یک اقدام درست بزنید. گاه یک ماشین مدل پایین‌تر، اما سالم‌تر و کم هزینه‌تر می‌تواند به راحتی بسیاری از اضطراب‌ها و استرس‌های شما را کاهش دهد. 

نیم نگاهی هم به کیلومتر شمار ماشین داشته باشید. بهترین زمان فروش خودرو زمانی است که کمتر از 50 هزار کیلومتر مسافت طی کرده باشد. در این شرایط افت قیمت خودرو، کمتر، و در عین حال مشتری برای آن بیشتر است. در کشوری مثل ایران اما تا 80 هزار کیلومتر می‌تواند میزان مسافت مناسبی برای فروش یک خودرو به قیمت متعادل باشد (البته به شرط آنکه با ماشین کشتی نگرفته باشید!)

سن ماشین جدای مسافت طی شده نیز یکی از زنگ خطرهایی است که می‌تواند برای فروش به صدا در بیاید. از سه سال به بعد خودروها «پا به سن می‌گذارند» و کاهش قیمت‌شان سال به سال بیشتر خواهد بود. پس به زمان توجه کنید و قبل از آنکه ماشین‌تان وارد دوره‌ی «کهنسالی» شود درباره فروش آن برنامه ریزی کنید.

از سمت دیگر تاریخ عرضه‌ی مدل‌های جدید خودروی خود را نیز پیگیری کنید. اگر قبل از ورود مدل‌های جدید ماشینتان اقدام به فروش کنید قطعاً خودروی خود را با قیمت بهتری خواهید فروخت. به عنوان مثال قیمت تویوتا کمری‌های موجود در بازار ایران همواره با ورود مدل جدید با کاهش قیمت قابل توجه روبرو می‌شوند.