سال نو در راه است و افراد برای تغییر تقویم و فصل آماده‌ می‌شوند. همزمان با خانه‌تکانی و سایر رسوم معمول عید، خیلی‌ها نیز به فکر ایجاد تنوع در زندگی خود از طریق تغییر در دکوراسیون خانه‌‌شان هستند، از همین رو به دیوار می‌آیند و به وارسی وسایل دکوری خانه می‌پردازند.

اما پیشنهادهای ما برای تغییر دکور خانه به مناسبت عید چیست؟

 

·        پیش از هر چیز به تغییر مکان اشیا فکر کنید. حضور وسایلی مانند مبلمان و فرش و میز در یک نقطه‌ی ثابت پس از چندی ممکن است به خستگی شما بینجامد. پس با جابه‌جا کردنِ آنها رنگی نو به زندگی خود بزنید.

·        وسایلتان را «بهیافت» کنید. بگذارید کمی از بهیافت به شما بگوییم. شاید قبل‌ترها با واژه‌ی «بازیافت» روبرو شده باشید. بازیافت ترجمه‌ی واژه‌ی recycle است، و ما در دیوار واژه‌ی بهیافت را جهت ترجمه‌ی کلمه‌ی upcycle اختراع کرده‌ایم! در بهیافت شما به جای دور ریختنِ وسایل، آنها را از نو بازسازی و زیبا می‌کنید. به عنوان مثال یک جعبه‌ی قدیمی در گوشه‌ی کمد ممکن است به درد تبدیل شدن به یک گلدان بخورد، یا کاسه‌ای قدیمی می‌تواند با کمک یک قلم مو و کمی رنگ ‌تبدیل به اثری هنری شود. از همین رو وقتی در دیوار میان لوازم دکوری می‌گردید، اگر با وسیله‌ی کهنه یا به نظر به‌دردنخوری روبرو شدید، ناامید نشوید؛ بلکه از خود بپرسید: «آیا می‌توانم این وسیله را جوری بهیافت کنم که به درد خانه‌ام بخورد؟»

·        نور را فراموش نکنید! گاهی دلگیری و خسته‌کنندگی یک خانه فقط به خاطر کمبود نور مناسب یا درست نبودنِ شکل نور پردازی است. گاهی با یک شاخه نور می‌توانید بخشی از خانه را که از چشمتان افتاده دوباره عزیز خود کنید.

·        از گل و گیاه غافل نمانید. رنگ سبز گیاهان در فصل بهار را به خانه‌ی خود بیاورید. همزمان با رستاخیز طبیعت، حضور گل و گلدان در خانه می‌تواند به لذت بیشتر شما از محل زندگی‌تان بینجامد.

·        بعضی از عکس‌ها، دست‌نویس‌ها یا نقاشی‌های قدیمی‌تان را قاب کنید و به دیوار بزنید. وجود قاب باعث می‌شود که این آثار هم جدی‌‍تر به نظر برسند و هم جلب توجه بیشتری داشته باشند.